Početna » Šta radimo?

Šta radimo?

Podaci Udruženja pivara Srbije, čije su članice: Apatinska pivara, Beogradska industrija piva BIP, Valjevska pivara, Carlsberg Srbija, Maltinex sladara, Heineken Srbija, svedoče da je u 2014. godini kroz akcize, socijalna davanja, poreze i doprinose, u budžet uplaćeno 235 miliona evra. Ova suma čini 3,3 odsto budžetskih prihoda, što bi značilo da sa svakom litrom prodatog piva, kroz akcize i PDV u budžet odlazi 30 evro centi. Pivarska industrija kroz direktno i indirektno zapošljavanje za sebe vezuje 17.219 ljudi. Revizorska kuća „Ernst & Young“ je ove rezultate opisala u svojoj studiji „Ekonomski uticaj pivarske industrije u Srbiji“.

U periodu od 2008. do 2014. godine, članovi Udruženja investirali su u Srbiju 236 miliona evra. Od toga 177 miliona u proizvodnju. Ipak, ova idustrija susretala se sa negativnim trendom, tržište piva u Srbiji doživelo je značajan pad od čak 15%. Pretpostavka je da su glavni razlozi za pad državnih prihoda smanjenje domaće potrošnje i izvoza piva kao i pad vrednosti domaće valute za 46% u odnosu na 2008. Ipak, u poslednje tri godine uspeli su da dosegnu stabilizaciju što je naznaka dugoročnog oporavka. Ponuda nije smanjena, već je povećana. Potrošači se danas u prilici da biraju između različitih vrsta piva, od najpopularnijeg lagera do radlera, pšeničnog piva, tamnog piva i drugih. Veća ponuda i konkurencija su dobre za kategoriju, a samim tim su i interesantnije i primamljivije potrošačima. Povećanje proizvodnje u pivarskoj industriji Srbije za osam odsto, donelo bi u narednim godinama 15 miliona evra dodatnih poreskih davanja državi.

Proivođači piva koji su članovi Udruženja pivara Srbije, poštuju stroge propise i pravila, koriste najviše standarde u proizvodnji i imaju obavezu da ne koriste genetski modifikovane sastojke. Pored odgovornog poslovanja prema okruženju i državi, održivost udruženja se ne ogleda samo u ciframa, već i u širokoj mreži inicijativa i društveno odgovornih kampanja koje se odnose na odgovornu konzumaciju piva i vožnju, kulturu i edukativne aktivnosti.

Prosečna godišnja potrošnja piva po glavi stanovnika je 56 litara, što je ispod EU proseka. U EU je 68 litara. Pivo izvozimo u BiH, Mađarsku, Hrvatsku, Crnu Goru i Grčku, a najviše se prodaje u prodavnicama. Čak 2,5 puta više nego u ugostiteljskim objektima. Potrošnja piva po glavi stanovnika se smanjila u poslednjih 7 godina. Razlog tome je porast poreskih davanja koja su direktno uticalo na cenu piva, smanjenje kupovne moći i baze potrošača.

Za pozitivan rast pivarske industrije u narednim godina potrebna je predvidivost i održivost, stabilizacija akciza i dijalog o podsticajima za pivarsku industriju.

2018-06-05T17:28:00+00:00 March 19th, 2018|Uncategorized|