Početna » Tribina o odgovornoj konzumaciji piva

Tribina o odgovornoj konzumaciji piva

Udruženje pivara Srbije organizovalo Tribinu o odgovornoj konzumaciji piva

Veliki potencijal za udruživanje vladinog, nevladinog i privatnog sektora u kampanji

„Trezno i oprezno. Izaberi odgovorno“

 Beograd, 26. septembar 2017. – U 2016. godini 4.216 saobraćajnih nesreća uzrokovanih upotrebom alkohola, u kojima je poginulo 128 ljudi, a najviše je osamaestogodišnjaka vozača koji su učestvovali u saobraćjnim nesrećama*; simpotimi depresije javljaju se kod 40% osoba koje učestalo konzumiraju alkohol**, dok je u grupi muškaraca od 15-29 godina u Evropi, svaka četvrta smrt je povezana sa alkoholom***, izneto je danas na Tribini o odgovornoj konzumaciji koju je Udruženje pivara Srbije sa partnerima organizovalo u Domu omladine u okviru kampanje Trezno i oprezno, izaberi odgovorno.

Na Tribini je istaknut kulturološki aspektu konzumacije alkohola u Srbiji prema kome se alkohol konzumira već u dobu od 10 godina, kao i da su mladi uzrasta od 15-35 godina posebno ugrožena grupa kada je reč o neumerenoj konzumaciji alkohola. Pored socioloških, istaknute su i ekonomske posledice neodgovorne konzumacije.

Učesnici tribine bili su izvršna menadžerka Udruženja pivara Srbije Rebeka Božović, načelnik Klinike za bolesti zavisnosti i ekspert za pitanja alkoholizma dr Ivica Mladenović, potpredsednica za odnose sa javnošću AIESEC-a Nevena Feliks, novinar i urednik portala „Vice“ Galeb Nikačević, pisac i muzičar Marko Šelić Marčelo, rukovodilac programa NGO „Regeneracija“ Irena Molnar.

„Članice Udruženja pivara Srbije proizvode najvoljenije domaće alkoholno piće, ali su i odgovorne i pozvane da se po prvi put udruže u kampanji Udruženja „Trezno i oprezno, izaberi odgovorno“, sa ciljem podizanja svesti javnosti o značaju odgovorne konzumacije piva. Smatramo da ovo jeste važna društvena tema u kojoj ćemo nastojati da se povežemo sa svim relevantnim partnerima kako bismo zajednički radili na edukaciji i promociji odgovorne konzumacije, posebno u mlađoj punoletnoj populaciji“. O tome koliko je ova kampanja bila interesantna javnosti  govori i činjenica da je video sa porukama koje je uradio Marčelo videlo preko 85.000 ljudi u prva 4 dana prikazivanja, naglasila je Rebeka Božović, izvršna menadžerka Udruženja pivara Srbije.“

„Alkohol je neraskidivi deo srpske tradicije i kulture i evidentno je da naši građani vole, ali ne znaju da piju, tako da umesto da alkohol bude fini katalizator dobrog raspoloženja i zadovoljstva, često postaje okidač za agresivno ponašanje i postupke opasne po život“, izjavio je  prim. dr Ivica Mladenović, ekspert za pitanja alkoholizma i bolesti zavisnosti.

U  narednim godinama kampanja ima za cilj da okupi što veći broj zainteresovanih partnera iz vladinog, nevladinog i poslovnog sektora, kako bi se ujedinile na tome da se javnost informiše i edukuje o značaju odgovornosti i umerenosti u konzumaciji piva

Udruženje pivara Srbije posluje sa šest članica: Apatinska pivara, Beogradska industrija piva BIP, Valjevska pivara, Carlsberg Srbija, Maltinex sladara, HEINEKEN Srbija. Udruženje pivara Srbije promoviše odgovornu konzumaciju piva. Proizvođači piva – članovi udruženja, imaju snažnu samoregulativu, stroge propise i pravila, čak i više od onoga što je propisano Zakonom. Ova pravila čine Kodeks usvojen na nivou industrije koji propagira zakonitost, iskrenost, poštenje i dobre poslovne običaje. Osim toga, članice Udruženja od 2015. godine sprovode brojne inicijative u vezi sa odgovornim i umerenim pijenjem piva, kako bi doprinele društvenom okruženju u kom posluju.

* Uprava saobraćajne policije, 2017. ** Republička stručna komisija za prevenciju zloupotrebe alkohola i alkoholizma, 2017. *** Svetska zdravstvena organizacija, 2006.

2018-09-28T15:47:37+00:00 September 26th, 2017|U fokusu|